Rama: “Arnavutluk, AB'nin çabalarını takdir ediyor“

Arnavutluk 17.03.2023, 11:38 17.03.2023, 13:11
Rama: “Arnavutluk, AB'nin çabalarını takdir ediyor“
© AA

Arnavutluk Başbakanı Edi Rama, Avrupa Briliği’nin Belgrad ve Priştine arasındaki ilişkilerin normalleştirilmesi yönündeki adımlarından hayranlık duyduklarını söyledi.

Rama, AB’nin normalleşme anlaşması teklifini Kosova ve Sırbistan’ın başına gelebilecek en güzel şey olarak tanımladı.

Stratejik ilişkinin tüm ekseninde tamamıyla hemfikir olduklarını aktaran Rama, "Arnavutluk bugün, rolümüzün barış, diyalog ve normalleşme açısından model olarak değerlendirildiği bu bölgede entegrasyon treninin sonunda değil başındadır." diye konuştu.

Rama, hiçbir tarafın belgeyi ve uygulama programını tam olarak kabul etmememek gibi bir şey yapmayacağına tüm kalbiyle inandığını sözlerine ekledi.

Kosova ile Sırbistan arasındaki ilişkilerin normalleşmesi süreci ve AB'nin bu süreçteki bağlılığı hakkında da konuşan Rama, AB'nin ABD ile iş birliğinde Kosova ve Sırbistan'a, bölgeye ve yeni nesillere yeni bir yol, barışa açılan geleceğin kapısı ve karşılıklı tanımaya götürecek zaman sunduğunu söyledi.

Balkan News

Yorumlar (0)